Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy most w Pile, czyli jak powstała kładka na Wyspie! [ZDJĘCIA]

Martin Nowak
Kładka połączyła północną część Wyspy z terenami nadrzecznymi. Jest imponująca

Do tej pory informowaliśmy tylko o budowie mostu na Wyspie, który miał być jednym z większych zadań inwestycyjnych w ramach rewitalizacji pilskiej Wyspy. Dzisiaj - w sobotę 4 kwietnia - most, a właściwie kładka pieszo-rowerowa może ,,cieszyć oko" mieszkańców Piły. Została zmontowana i połączyła dwa brzegi Gwdy. Kosztowała ok. 6 mln zł.

Wykonawca inwestycji to konsorcjum firma KORMOST i firma Mosty Warszawa. Projekt wykonała natomiast firma GOTOWSKI.

Dzięki budowie kładki północna część wyspy została połączona z terenami nadrzecznymi, które wkrótce mają zmienić się nie do poznania. Kładka ma ponad 40 metrów długości i jest jedną z dłuższych w kraju.

W sobotę od rana trwały prace nad Gwdą. Było to niezwykle widowiskowe i imponujące przedsięwzięcie.

- Kładka jest w całości zmontowana i waży około 100 ton. Brakuje jeszcze tylko elementów wykończeniowych takich jak m.in. balustrad i warstwy nawierzchniowej na płycie mostu - mówi wykonawca inwestycji Paweł Pietraszak.

Budowa kładki trwała około 2 miesiące. W częściach była ona przywieziona z Bydgoszczy i montowana na placu budowy na terenach nadrzecznych w Pile.

Dzisiejszy etap budowy był najbardziej widowiskowy, bo do prac wykorzystano ogromny dźwig o udźwigu aż 500 ton!

- Około 50 tirów z różnym osprzętem musi przyjechać, aby taki dźwig mógł zacząć działać. Jest przy tym naprawdę mnóstwo pracy - podkreśla Paweł Pietraszak.

Postęp prac na miejscu śledziła m.in. Jolanta Sobieszczyk, dyrektor Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich Urzędu Miasta w Pile.

- Ogromne chapeau bas dla wykonawcy. Taka technika budowy kładki jest naprawdę imponująca i nie często spotykana. Jestem pod wrażeniem.

Jolanta Sobieszczyk mówi, że most będzie też podświetlony, najpierw jednak czekają go prace wykończeniowe. Odbywać będzie się na nim ruch pieszo-rowerowy.

- Kładka jest przygotowana także na wjazd mniejszych samochodów np. dla ekip sprzątających teren Wyspy.

Kładka pieszo-rowerowa połączyła teren przyszłych Plantów przy Dąbrowskiego z przyszłą skateplazą. Oprócz kładki w tej części Wyspy zostanie także dokończony ring rowerowy, powstaną nowe chodniki i mała architektura. Pojawią się też nowe ławki, kosze na śmieci i lampy. Przypomnijmy, że na terenach nadrzecznych (od strony ul. Dąbrowskiego) ma powstać nie tylko skateplaza, ale cały kompleks sportowy: tor rolkowy, kalistenika (gimnastyka na drążkach na świeżym powietrzu), boisko do gry w koszykówkę i piłkę ręczną oraz dwa boiska do siatkówki.

Inwestycja dofinansowana jest ze środków unijnych w ramach WRPO 2014+ w 85% kosztów kwalifikowanych.

- Za roboty na wyspie i kładkę otrzymujemy ponad 5 mln środków unijnych. Te środki już od jakiegoś czasu wpływają na rachunek Miasta - dodaje Jolanta Sobieszczyk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowy most w Pile, czyli jak powstała kładka na Wyspie! [ZDJĘCIA] - Piła Nasze Miasto

Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto